تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/07/19 - 15:58
کد خبر: 212526

حجت‌الاسلام کاشانی در هیئت عبدالله بن الحسن(ع)؛

اهل تسنن هم کربلا را درس مذاکره نمی‌دانند/ امام حسین(ع) اگر می‌خواست بیعت کند در مدینه می‌کرد +صوت

اهل تسنن هم کربلا را درس مذاکره نمی‌دانند/ امام حسین(ع) اگر می‌خواست بیعت کند در مدینه می‌کرد +صوت

نمی شود گفت عمد توی کار نیست، مرحوم علامه محمودی می گوید عمرسعد برای اینکه درگیر با امام حسین(ع) نشود و متهم به درگیر با عبیدالله نشود یک پیشنهادی از خودش ساخت، که برگردد یا بماند یا دستش رو بزارد در دست امیر المونین یزید ابن معاویه. علامه محمودی نقل می کند که عمرسعد بعد از حادثه کربلا هرجا می رفت کسی جواب سلامش را نمیدادند.

خبرنامه دانشجویان ایران: حجت الاسلام حامد کاشانی در شب هشتم محرم 95 و در هیئت عبدالله بن الحسن علیه السلام در یک سخنرانی تاریخی به حاشیه های اخیر پیرامون اصل قیام امام حسین(ع) پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن سخنرانی حجت الاسلام کاشانی که در شب هشتم محرم ایراد شده در ادامه آمده است:

عده ای برای شکستن چهره سید الشهدا تلاش جدی کردند، که یک شیخ شیعه هم برای قرض دنیایی همان حرف ابن تیمیه و ابن کثیر را به یک رتوشی زده است.

وقتی قیام سید الشهدا را غیرشرعی تلقی کردند؛ دیگه نیازی نیست بیاییم بگویم چرا دارن تخریب می کنند؛ مشخص است، برای این است که مردم سراغ امام حسین(ع) نروند.

یک شبهه دیگر را درست کردند که یزید را تطهیر کنند؛ که دو انگیزه پشت این تهمت بود، یکی از طرف یزید بود که تا سید الساجدین سخنرانی کردند، یزید گفت خدا عبیدالله را لعنت کند، من نمی خواستم بکشم. اون نامردی که صلحه رحم نکرد  قطع صلحه رحم کرد. لذا میبینید ابن تیمیه و ابن کثیر می گویند یزید خبر نداشت از قتل حسین. چه میدانست بیچاره. دور بود و عبید الله کشت.

از طرفی عمر سعد در کربلا بعد از آن جنایت هم بین خانواده پدری در مدینه و هم در کوفه دچار آسیب جدی شد. علما گریه کردن که پاسخ ابن تیمیه و ابن کثیر را پاسخ دادند و الان اگر بدانند یک شیخ شیعه همان حرف ها را زده است چه کار خواهند کرد؟

علامه محمودی که از بی نظیرهای تاریخ ما است، چند سال پیش در کتابهایشان این داستان را پاسخ داده است. و دیگر علما طی چند قرن اخیر این شبهه را پاسخ دادند. یعنی ای کاش یکم درس بخوانی که خواندی، اما خواسته نبینه و آمده 70 دقیقه ذهن تعدادی دانشجو را درگیر کرده است، و بعد نقل تاریخ را با دروغ همراه کرده است؛ متن عربی را میخواند دروغ ترجمه می کند.

نمی شود گفت عمد توی کار نیست، مرحوم علامه محمودی می گوید عمرسعد برای اینکه درگیر با امام حسین(ع) نشود و متهم به درگیر با عبیدالله نشود  یک پیشنهادی از خودش ساخت، که برگردد یا بماند یا دستش رو بزارد در دست امیر المونین یزید ابن معاویه. علامه محمودی نقل می کند که عمرسعد بعد از حادثه کربلا هرجا می رفت کسی جواب سلامش را نمیدادند.

او مجبور بود که بگوید من را وادار کردند، و من نمیخواستم این کار را کنم. بعد اتهام را ببرد سمت یزید و عبیدالله، یا اینکه مرحوم آیتی قبل از انقلاب اسلامی می گوید: عمر سعد در  درگیری که داشت که خودش را نجات دهد و تبانی کند با بنی امیه گفت حسین(ع) یک پیشنهاد سه گانه ای داده که و فعلا نکشیدش، اون قبول کرده دست به دست یزید بدهد. جریان بنی امیه میخواست بگوید حسین(ع) در مدینه بیعت می کرد کسی کار با او نداشت، و...؛ در ماجرای کربلا هم به همین وضع، عبدالله عمر میخواست قیام امام حسین را احمقانه و مسخره کند، چی بدست آورد؟ اگر امام حسین(ع) میخواست تقیه کند خب در مدینه این بیعت را می کرد....

خدا رو شاهد می گیریم که اهل سنت هم همچین حرفی را قبول ندارند؛ یکی از علمای اهل سنت می گوید، ما اهل سنت خروش امام حسین(ع) را تحسین می کند. یا یکی دیگر می گوید، لعنت بر یزید و حق با حسین(ع) بود.

پس اهل سنت هم همچین حرفی را نزدند، و یک عده از بنی امیه، ابن العربی مالکی، ابن کثیر و ابن تیمیه این حرف ها را زدند.

ادامه صوت این سخنرانی در ذیل آمده است:


دانلــود

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
بازیکنان اسمی پرسپولیس علیه تصمیم اوسمار
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top